Niestandardowa kampania wizerunkowa
Ritter Sport - Do wyboru, do koloru!
Ritter Sport to znana i kultowa marka czekolad. Do kwadratu.
Charakterystyczne kolorowe opakowania, kształt i nieoczywiste połączenia smakowe.
Marka szalenie barwna, w której DNA wpisana jest radość tworzenia.
Wszystkie te walory zaadresowaliśmy we wrześniowej kampanii, której celem było budowanie świadomości marki Ritter Sport jako nowoczesnej, pełnej optymizmu i niezmiennie od ponad 100 lat stawiającej na najwyższą jakość.
Wiedzieliśmy, że kluczowe będzie niestandardowe podejście. Stworzyliśmy pomysł, który został oparty o brand asset, jakim są żywe, nieoczywiste kolory związane ze smakami czekolad. Asset tak mocny, że można go zaimplementować poza kategorią produktową, utrzymując jednocześnie transfer wartości marki. Wyszliśmy poza standardową komunikację kategorii i przenieśliśmy Ritter Sport do Home Decor. Postanowiliśmy zaprosić konsumentów do wspólnej zabawy, nawiązując do Ritterowego motta: „Joy & Godness”.
Tworząc nową platformę “Do wyboru, do koloru”, przygotowaliśmy aktywację wizerunkową promującą sześć najlepiej rotujących SKU, które swoimi kolorami od lat odzwierciedlają ulubione smaki Polaków.
Nawiązaliśmy współpracę z influencerami związanymi z szeroko pojętą tematyką interior design. Wszystko po to, by wspólnie zainspirować swoich odbiorców do eksperymentowania z kolorami we wnętrzach.
Kreatywne paczki, wyprodukowane w limitowanych seriach, zostały wysłane do wybranych influencerów. Zawierały one list z zadaniem, czekolady Ritter Sport w różnych smakach i… odpowiadające im kolorystycznie farby do malowania wnętrz. Akcja miała na celu z jednej strony zaskoczyć odbiorców, pokazując teoretycznie niemożliwe połączenie słodyczy i farb, a z drugiej, że inspiracji możemy szukać wszędzie, także na opakowaniu ulubionej czekolady. Zaangażowani w program metamorfoz twórcy udowodnili, że smak to dużo szersze pojęcie i możemy go pobudzać delektując się smacznymi przekąskami, ale także otaczając się pięknymi przedmiotami.
W ten sposób rozciągnęliśmy świat Ritter Sport na zupełnie nowy, zaskakujący obszar, pokazując filary marki: optymizm i pełne energii podejście do życia, w ciekawej i nieoczywistej odsłonie.
Na profilach influencerów zaangażowanych w kampanię, umieszczone zostały publikacje pokazujące proces wprowadzania kolorów do swojej codzienności. Tworzyli oni autorskie dekoracje i stylizacje właśnie z wykorzystaniem limitowanych farb Ritter Sport. Conchita Home zaprezentowała metamorfozę starej komody, Ourchoys udekorowali krzesło oraz namalowali własny obraz, Colores de mi alma odmieniła wnętrze domku do zabawy dla dzieci, natomiast odinspiracjidorealizacji nadała zwykłej ścianie nowego wymiaru, umieszczając na niej obraz w całości namalowany farbami od Ritter Sport.
Twórcy internetowi pokazali, w jaki sposób prostymi zabiegami, zapraszając kolorowe czekolady Ritter Sport do swojego domu, można zmienić każde wnętrze na bardziej optymistyczne i dodające energii.
Zapraszali też odbiorców do udziału w konkursie. Zadaniem postawionym przed konsumentami było odnalezienie koloru ulubionej czekolady Ritter Sport w swoim domu, zrobienie zdjęcia produktu na tle barwnego przedmiotu i opublikowanie go na swoim profilu wraz z hasztagiem akcji.
Kampanię wspieraliśmy nie tylko w social mediach, ale i w formie natywnych artykułów na Wirtualnej Polsce oraz w serwisie Weranda.pl - wraz z lokowaniem produktu w programie video „Inspirujemy, poszukujemy”. Oprócz tego: byliśmy również obecni w prasie handlowej; przesłaliśmy specjalne wysyłki media relations do portali branżowych.
Równolegle do akcji z influencerami i aktywacji konsumenckiej odbywała się sprzedażowa kampania digital outdoor, wspierająca budowanie zasięgu i rozpoznawalności marki Ritter Sport. Kreacje podkreślających szeroką paletę smaków i kolorów czekolad wchodzących w skład portfolio marki, można było zobaczyć na wielkich screenach w kluczowych ciągach komunikacyjnych największych polskich miast i biurowców.
W animacji akcentowaliśmy najważniejsze benefity produktu – zawsze 100g, orzech w każdej kostce, najlepsze kakao i najpyszniejsze smaki pod słońcem!
Wyprodukowaliśmy dedykowane kampanii materiały POS, które wspierały sprzedaż w sieciach handlowych. Celem kampanii była także maksymalna ilość drugich lokalizacji oraz gazetek handlowych.
Dzięki koncepcji i spójnie realizowanej kampanii, osiągnęliśmy wyniki wielokrotnie przewyższające oczekiwania. Kampania została bardzo pozytywnie odebrana, walory marki zaś doskonale podkreślone i utrwalone przez media oraz influencerów. Brand został pokazany jako najbardziej kolorowa czekolada na świecie!
Strategicznie rozszerzyliśmy wartości marki, wprowadzając ją do nowej kategorii czerpiąc siłę z jej dystynktywnych assetów.
I okazało się, że Ritter Sport wprowadziliśmy na salony. Dosłownie!